0


Heb je een vraag over het retourneren van je bestelling of een deel hiervan? Zie hieronder de meest gestelde vragen over retouren. Mocht je toch nog een onbeantwoorde vraag hebben, neem dan contact op met de klantenservice

Wanneer je een artikel wil retourneren, hou dan rekening met het volgende:

  • Je kan binnen 30 dagen nadat je het product hebt ontvangen van de aankoop afzien door je retour aan te melden via het retourformulier.
  • Zorg ervoor dat het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd wordt geretourneerd.* Bij eventuele beschadigingen kunnen wij een waardevermindering bij je in rekening brengen.*
  • Voor volledige terugbetaling is het ook van belang dat de productverpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) intact en onbeplakt is.
*De retourkosten zijn voor eigen rekening. De kosten vind je onder het kopje: "2. wat zijn de kosten van retourneren?".

Verpakking

De verpakking dient indien redelijkerwijs mogelijk ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar je de adresinformatie op vermeld. Deze plak je over de huidige adressticker. Indien je kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvang je een retourlabel welke je op de doos plakt.

Wel / Niet retour

Online bestelde producten kunnen binnen 30 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Na uw melding dat u van uw aankoop afziet heeft u nog 30 dagen om het product terug te sturen. Producten die speciaal voor je worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Indien je twijfelt of een product kan worden geretourneerd kun je contact op te nemen met de klantenservice.

Wanneer je een artikel wenst te retourneren dan kun je deze zelf terugbrengen in de winkel. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn wel kosten verbonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.

  • Zelf brengen naar één van onze winkels - Gratis
  • Pakketzendingen - € 7,95
  • Ophaalservice sanitair - begane grond - € 43,-
  • Ophaalservice tegels vanaf € 43,-*
*Deze kosten zijn afhankelijk van het feit of de tegels (nog) op een pallet staan en op welke etage de tegels zich bevinden.

In het vervelende geval dat je een beschadigd product hebt ontvangen dan willen we je vragen dit zo snel mogelijk aan te melden via het retourformulier. Nadat we het product retour hebben ontvangen ontvang je je betaling terug. De retourkosten zijn in dit geval vanzelfsprekend voor Badkamerwinkel, als je een nieuw product wilt, bestel je die gewoon in onze webshop of in een van onze winkels.

Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van je retour:

  1. Vul ons retourformulier volledig in, hiervan krijg je direct een bevestiging per mail.
  2. Vervolgens sturen wij je zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.
  3. Binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling ontvang je ons het volledige aankoopbedrag inclusief standaard leveringskosten van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Indien je het retourformulier volledig hebt ingevuld ontvang je direct een bevestiging per e-mail. Heb je dit bericht niet van ons ontvangen controleer dan voor de zekerheid je SPAM box in je e-mail. Mocht dit bericht daar niet te vinden zijn dan adviseren we je om contact op te nemen met de klantenservice.

Natuurlijk kun je je retour bij ons volgen. We stellen je op de hoogte:

  • Als het retourformulier is aangemeld.
  • Met de instructies voor het retour te versturen / brengen producten naar één van onze winkels.
  • Zodra PostNL je retour heeft verzonden (indien je gekozen hebt voor postzending).
  • Zodra je pakket is afgeleverd in ons magazijn.
  • Zodra je retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 14 dagen na herroeping.

Binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling ontvang je ons het volledige aankoopbedrag inclusief standaard leveringskosten van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

De informatie van het retouradres ontvang je in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van je retour in het retourformulier.
Het juiste retouradres is ook te vinden in de bevestigingsmail van je bestelling.

Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer de bestelling in het magazijn is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daar is wijzigen of annuleren niet mogelijk. Je kunt in dit geval gebruik maken van de retourprocedure. Zodra je bestelling succesvol is geannuleerd komt je betalingsverplichting te vervallen. Je betaling wordt dan zo spoedig mogelijk teruggeboekt.