Heb je een vraag over het retourneren van je bestelling of een deel hiervan? Zie hieronder de meest gestelde vragen over retouren. Mocht je toch nog een onbeantwoorde vraag hebben, neem dan contact op met de klantenservice

Het artikel is niet wat je er van verwacht en je wilt het terug sturen. Geen probleem! Artikelen kunnen terug als je:

  • het binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen aanmeld via het retourformulier.
  • het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd retourneert.*
  • de product verpakking is intact, onbeplakt en verpakt tegen beschadiging.
*Indien je retourzending niet voldoet aan bovenstaande retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.
-Geen verpakking = 50% waardevermindering.
-Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
-Beschadigd of vies product = 100% waardevermindering.

*De retourkosten zijn voor eigen rekening. De kosten vind je onder het kopje: "2. wat zijn de kosten van retourneren?".


Verpakking

De verpakking dient ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar je de adresinformatie op vermeld. Deze plak je over de huidige adressticker. Indien je kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvang je een retourlabel welke je op de doos plakt.

Wel / Niet retour

Online bestelde producten kunnen binnen 14 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Producten die speciaal voor je worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Indien je twijfelt of een product kan worden geretourneerd kun je contact op te nemen met de klantenservice.

Wanneer je een artikel wenst te retourneren dan kun je deze zelf terugbrengen in de winkel. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn wel kosten verbonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.

  • Zelf brengen naar één van onze winkels - Gratis
  • Pakketzendingen - € 7,95
  • Ophaalservice sanitair - begane grond - € 43,-
  • Ophaalservice tegels vanaf € 43,-*
*Deze kosten zijn afhankelijk van het feit of de tegels (nog) op een pallet staan en op welke etage de tegels zich bevinden.

In het vervelende geval dat je een beschadigd product hebt ontvangen kun je deze binnen 48 uur aanmelden via het retourformulier. Nadat we het product retour hebben ontvangen ontvang je je betaling terug. De retourkosten zijn in dit geval vanzelfsprekend voor Badkamerwinkel, als je een nieuw product wilt, bestel je die gewoon in onze webshop of in een van onze winkels.

Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van je retour:

  1. Vul ons retourformulier volledig in, hiervan krijg je direct een bevestiging per mail.
  2. Vervolgens sturen wij je zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.
  3. Binnen 7 dagen na ontvangst van je retourzending in ons magazijn ontvang je je geld terug op het aangegeven rekeningnummer.

Voor onaangekondigde retouren kunnen wij geen afhandeling garanderen volgens onze gestelde maatstaven en voorwaarden.

Indien je het retourformulier volledig hebt ingevuld ontvang je direct een bevestiging per e-mail. Heb je dit bericht niet van ons ontvangen controleer dan voor de zekerheid je SPAM box in je e-mail. Mocht dit bericht daar niet te vinden zijn dan adviseren we je om contact op te nemen met de klantenservice.

Natuurlijk kun je je retour bij ons volgen. We stellen je op de hoogte:

  • Als het retourformulier is aangemeld.
  • Met de instructies voor het retour te versturen / brengen producten naar één van onze winkels.
  • Zodra PostNL je retour heeft verzonden (indien je gekozen hebt voor postzending).
  • Zodra je pakket is afgeleverd in ons magazijn.
  • Zodra je retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 7 dagen.

Zodra je retourzending gecontroleerd is wordt het betaling binnen 7 dagen teruggeboekt op het door jou opgegeven IBAN rekeningnummer. De retourkosten worden verrekend met het te ontvangen bedrag.

De informatie van het retouradres ontvang je in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van je retour in het retourformulier.

Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer de bestelling in het magazijn is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Zodra je bestelling succesvol is geannuleerd komt je betalingsverplichting te vervallen. Je betaling wordt dan zo spoedig mogelijk teruggeboekt.